tisdag 27 april 2010

Slyngelkursens stjärna

Igår var vi på kursen igen och det gick så jäkla bra!!! Det har varit 2 veckors uppehåll så att vi ska kunna träna mycket på det vi har lärt oss. Jag och Svea tog verkligen tillfället i akt och har tränat som små tokar. Och igår på kursen var det en kursledare som stod med hakan vid knäna och frågade gång på gång:
"Hur mycket har ni tränat egentligen? Det här är inte samma hund!"

Både jag och Svea sken som små solar.

Vi fick hjälp av en grupp som tränade lydnad. De övade platsliggning och Svea skulle springa förbi alla åtta hundar och hela vägen framt till mig när jag roppade på henne. Det var en 25m lång inkallning och jag var lite nervös när jag började gå bortåt.
Men Svea klarade det med bravur. Hon for som en liten pil raka vägen fram till mig...Då kändes det som om jag skulle börja gråta av lycka!!!

Vi har verkligen kommit en bit på vägen! Och nu fortsätter vi att träna, träna, träna.
Jag har äntligen hittat fram till Svea och hittat hennes fokus. Men vi kommer att få fortsätta att jobba med det en bra stund till innan det sitter helt.

Vem hade anat att jag och husse skulle få världens finaste hund?=)

Kram Matte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar