lördag 24 april 2010

Matte tar kommandot

Idag har jag och Svea varit ute på långpromenade med superroliga inkallningsövningar.

Det började med att jag i går åkte förbi djurbutiken och köpte lite nytt godis och några nya leksaker.
Vid tolv gick vi ut för att träna kontakt och inkallning. Svea är duktig som vanligt men jag överträffade mig själv.
Det gick så jäkla bra. Jag tänkte verkligen till hela tiden för att träningen inte skulle bli tråkigt, tog pauser etc. Vi gick i skogen och Svea gick i långlina. Hon kom varje gång jag ropade!!! Nu gäller det bara att fortsätta att träna, träna, träna med henne.

Vi går ju just nu en slyngelkurs. Ja, det känns inte rätt att kalla Svea för slyngel, hon gör ju så gott hon kan. Det är ju jag som är en slyngel och inte är tydlig i inlärningen och i mina kommandon. Det är i alla fall jättebra kurs tycker jag och vi lär oss massor om varandra på den.
Sedan hjälper jag till på en valpkurs på brukshundsklubben. Det är jättebra för jag får massa tid att studera deltagarna vilket ger mig jättemycket.

Så nu har Matte tagit kommandot. För Svea är the sky the limit=)

Nu kanske ni undrar vad Husse gör?!? Och då kan jag säga att han inte gör mycket!?!
Nej, nu är jag lite elak. Husse jobbar för tillfället inte i Sverige och därför svårt att delta. Men han ringer hem varje dag och undrar hur det går för henne. Svea har en väldigt engagerad Husse som älskar henne över allt annat. Det gillar vi!!!=)

Nu ligger det en liten tröttis vid den öppna balkongdörren och ser så glad, nöjd och otroligt trött ut.

Svea, Matte älskar dig!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar